Familie Kroezen

Zuidereiland, 19-23 september 2019

Een flinke trip

Oh, wat was dat fijn! Nog eventjes een paar dagen met zijn tweetjes er op uit. Voor wie zich af vraagt wat we eigenlijk met de kinderen hebben gedaan die dagen... Ach, die zijn 9, 11 and 13, dus die kunnen toch wel vijf dagen op zichzelf passen? Haha, dat is natuurlijk een grapje. Onze vriendin Marnie heeft op ze gepast. Marnie, je spreekt wel geen Nederlands, maar we zijn je eeuwig dankbaar!

's Morgens vroeg al zaten we in het vliegtuig richting Queenstown. De landingsbaan bij Queenstown is een hele spannende, want je gaat midden tussen de bergen door. Even goed opletten voor de piloot dus. Gelukkig hadden wij er eentje die verstand van zaken had en ons keurig netjes op de grond neerzette!
Op het vliegveld pikte we onze Jucy op. Een campertje voor twee personen. Roy had zijn rijbewijs niet, dus ik was de gelukkige om er de hele tijd in te rijden. Woehaa! Dat vond ik leuk.
Vanuit het vliegtuig zijn we eigenlijk meteen naar Queenstown gereden om de eerste mooie wandeling te maken.

De eerste nacht hebben we in Te Anau geslapen. Vanuit daar is het een mooi ritje naar Milford Sounds. Daar hadden we namelijk onze cruise geboekt. Cruise...duur woord voor een mooi boottochtje!
We hadden erg veel geluk. Meestal regent het in Milford Sounds, het is er zelden droog. Eigenlijk is het er mooier als het regent, omdat er dan meer watervallen zijn. Er lag echter nog sneeuw op de bergtoppen en daardoor waren de watervallen er nu ook. Het beste van twee werelden dus. En als kers op de taart zagen we ook nog een grote groep dolfijnen. Oh ja, en een Kaka!
De foto's zijn zo mooi, ze lijken net nep!

De tweede nacht sliepen we in Manapouri. Dat is het fijne aan een camper, je vindt makkelijk een plekje om te overnachten. Elke keer zochten we wel iets op met een keuken en een douche, want dat is wel fijn. Ook leuk om op die manier met wat andere mensen in contact te komen. Ook al lagen we steeds om acht uur al op bed!
De volgende dag hadden we een flinke tocht op het programma staan. We zijn eerst naar Invercargill gereden. Haha, nou, daar is dus niks. Niet eens bier in de supermarkt! Dan moet jer ergens anders heen...
Bluff daarentegen was super mooi, veel zuiderlijker kun je niet komen, tenzij je van het eiland af gaat (en dat hebben we dus niet gedaan). Op de tocht richting de nieuwe slaapplaats voor de nacht reden we nog langs de McLean Falls. Daar zijn we ook even gestopt. Prachtige waterval! Onverwacht juweeltje.

De nacht brachten we door op een heel mooi plekje aan het strand in de buurt van Owaka. De volgende ochtend stonden we extra vroeg op om de zonsopgang op het strand te beleven samen. Hoe romantisch!!
Vanuit Owaka was het niet erg ver rijden naar Nugget Point. Een vuurtoren. Ik hou van de vuurtorens hier, dus ik grijp elke gelegenheid aan om er eentje te zien!
Vanuit Nugget Point zijn we naar Wanaka gereden.. Haha, het verhaal daarvan het ik jullie al verteld...de boom der bomen...
Anyway..we hebben gezellig in Wanaka "gewinkeld" en we zijn samen uit eten geweest. We hadden nog wilde plannen om naar een rockband te gaan kijken, maar om half negen viel ik om van de slaap... Ook ik word ouder...

En toen was het alweer voorbij... De laatste dag hebben we in Arrowtown nog even rondgekeken. Een oud goudzoekersstadje met een hoop Chinese historie. Erg leuk. En we hebben geshopt in Queenstown...
Met pijn in ons hart de bus weer ingeleverd...en op het vliegtuig terug naar huis. De kinderen een dikke knuffel geven, dat was dan wel weer fijn!

Roy, heerlijk om die dagen nog even samen te zijn! Tot over 61 dagen!

Contact, stuur ons een mailtje!