Familie Kroezen

Een weekendje naar Auckland met mama!

Zaterdag 2 september, De eerste dag.

Het avontuur begon voor mij al om twee uur 's nachts. Ik was zo zenuwachtig dat ik niet meer kon slapen.Eerst probeerde ik nog te slapen, maar dat lukte niet meer. Dus om vier uur 's nachts zat ik al te lezen. Toen het iets voor zes uur was hoorde ik de wekker van papa en mama gaan. Ik trok snel mijn kleren aan en ging naar beneden. Ik at zo weinig.
Toen het tijd was om te gaan kwam Jess net aan. Dat is mama's collega, die ook naar het vliegveld moest. We stapten in te auto en gingen naar het vliegveld. Toen we er waren gaf ik papa een knuffel en ging het weekend alleen met mama beginnen. We moesten nog wel lang wachten bij de gate. De vlucht ging gelukkig lekker snel.

Eerst hadden we even gekeken waar het theater was. We kwamen ook langs de Sky Tower. We hadden daar ook even gekeken. Die is wel 328 meter hoog. Op de 51ste verdieping hadden we een hele gave foto laten maken en die mevrouw dacht dat mama mijn zus was! Dat vond ik zo grappig.
Het uitzicht was supergaaf, we konden heel Auckland zien! We gingen ook helemaal naar de hoogste verdieping toe. Daar zaten we op 220 meter boven de grond. Toen we daar even met papa hadden geskyped gingen we door naar het Sky Cafe voor een ijsje.

We gingen kijken waar het theater was. Daar begon net de middagvoorstelling van Matilda en het was superdruk.
We kwamen ook langs een souvenierswinkel waar ik een heel gaaf T-shirt met de Nieuw Zeelandse vlag erop heb gekocht. Ik had ook een nieuwe broek nodig, dus ik heb nu ook twee hele mooie broeken erbij. De mevrouw van de winkel zei dat ze nergens in Auckland kinderkleren verkopen. Maar wij hebben toch geen blote kinderen gezien.

Ons kamertje in ons hostel was superklein. We hadden alleen een bed. Nadat we eventjes hadden gerust gingen we een potje poolen. Mama had gewonnen. Toen we klaar waren gingen we ons omkleden voor de musical.
Eerst hadden we nog bij een restaurant gegeten. Het voorgerecht was wel lekker, maar het hoofdgerecht was niet zo lekker.
Toen we eenmaal bij The Civic (dat is het theater) waren, waren we een half uur te vroeg. En zo kwam het dat ik de allereerste was die in het theater was toen de deuren eenmaal open gingen!! We liepen snel eerst nog even naar de wc, want in de pauze zou het daar waarschijnlijk wel heel druk zijn.
We hadden mooie plekjes om te zitten en de musical was echt super leuk. Het was natuurlijk in het Engels, maar ik kon bijna alles begrijpen. De liedjes waren soms een beetje lastig om te begrijpen. Ik heb wel heel erg veel gelachen.
Om half elf lag ik pas op bed! Ik was heel erg moe. Er was heel veel lawaai, zei mama, maar ik heb dat niet gehoord, want ik sliep als een baksteen.

Zondag 3 september, de tweede dag.

Om kwart voor acht werd ik wakker. Eerst was ik nog supermoe en wilde ik niet uit mijn bed komen, maar uiteindelijk had ik dat toch maar gedaan. Eerst ging ik de keuken zoeken om voor mama een kopje thee te maken. Toen ik met de thee terug kwam hadden we pizza brood gegeten als ontbijt. Wanneer we onze buik vol hadden gingen we ons aankleden en klaarmaken voor de dag.
We gingen naar de hop on, hop off bus toe.We begonnen met de rode loop en bij het museum stapten we over op de blauwe loop. Als eerste gingen we naar Mount Eden toe. Dat is een berg/vulkaan die midden in de stad staat. Het was maar 300 meter wandelen, maar toch leuk. En we hadden mooie foto's gemaakt. Toen we eenmaal op het bovenste punt waren hadden we een super mooi uitzicht. Tijdens het wandelen hadden we ook nog een super grappige foto gemaakt waarop het net lijkt of ik de Sky Tower vast houd. Een uurtje later hadden we de bus weer gepakt.

De tweede stop die we deden was de Auckland Zoo. Daar wilde ik erg graag heen en het was ook super gaaf. Er waren zebra's, olifanten en nog veel meer dieren die ik nog niet in Wellington Zoo had gezien. Ik vond het super gaaf hoe alle diertjes eten kregen. De stokstaartjes werden er wild van!
Toen we bij de schildpadden waren gingen de schildpadjes mijn vingers helemaal volgen. Dat vond ik grappig. De struisvogels vond ik niet leuk, ik hou niet van struisvogels. Gelukkig zaten ze nu wel achter een hek, want in Wellington Zoo moet je er tussendoor lopen.
De tijger vond ik het gaafste beest wat ze hadden. En ik vond het jammer dat we de kiwi niet hadden gezien, die had zich te goed verstopt.

Eenmaal weer terug in de bus was het alweer best wel laat, dus moesten we weer terug naar het begin punt. Vanuit daar liepen we terug naar het hostel. We hadden hele zere voeten van al dat wandelen.
We hadden weer een potje gepoold. En gelukkig zat er een Mexicaans restaurant in de straat waar we snel naar toe liepen om wat te eten. Daarna hadden we nog vier potjes kaarten gespeeld en gingen we op tijd slapen!

Maandag 4 september, De laatste dag...

We waren al heel vroeg wakker, omdat we op tijd naar bed waren gegaan. We hadden een heel lekker broodje voor het ontbijt (een ciabatta met allemaal zaadjes) en we hadden er ook nog chocomel bij.
Eerst moesten we alle spullen weer inpakken. Dat had mama gedaan terwijl ik onder de douche stond. Daarna gingen we naar de receptie om uit te checken en gingen we weer de stad in.

Deze keer wilden we wat anders zien, dus liepen we de andere kant op naar de havens. Daar was het heel erg zonnig en we zagen allemaal meeuwen die ruzie aan het maken waren. Tenminste, ik denk dat ze dat deden.
We kochten een kaartje voor een Harbour Cruise! Dat is dat je met een bootje rond gaat varen. We gingen ook bij een eiland stoppen en daar had ik een warm plekje gevonden tussen de rotsen. Het waaide heel hard op de boot, maar wij bleven toch boven zitten, want wij wilden foto's maken van het mooie uitzicht. We vaarden ook nog even onder de brug door. Die is echt heel erg groot!

Weer terug op vasteland gingen we naar de Skybus toe. Deze bracht ons terug naar het vliegveld. Het duurde best lang voor we op het vliegveld waren, ik was bijna in slaap gevallen.
We moesten nog een uur wachten tot de gate open ging. Ik had een gaaf boekje gekregen bij mijn happy Meal over de ruimte. Dat ging ik maar lezen. Er stonden hele interessante dingen in over wie er als eerste op de maand was enzo.
Toen we eenmaal weer in het vliegtuig zaten ging ik nog eventjes lezen voor het opstijgen. Ik had de hele vlucht gelezen. Het was een rustige vlucht. Ik ben nu niet meer zo bang om in december terug naar nederland te vliegen, want nu weet ik dat ik niet altijd ziek word van vliegen.

Terug in Wellington kwam Liz op ons afgerend. Ik gaf haar een dikke knuffel en daarna rende ik naar papa toe. Die had ik toch wel een beetje gemist!

Dat was ons gave weekend! Ik wil mama bedanken voor het typen wat ik hier vertellen wilde en natuurlijk voor het hele weekend! Dank je wel!

Groetjes van Zoe

ZoŽ (dat is een e met puntjes...)

Hoe vond je het toen je hoorde dat we naar Nieuw Zeeland gingen verhuizen?

Toen ik het voor het eerst hoorde moest ik huilen, maar later kreeg ik er gelukkig veel meer zin in, toen ik er meer van af wist.

En nu je er eenmaal bent, wat vind je er nu van?

Nu kan ik Engels, dus nu vind ik het helemaal geweldig. Vooral de natuur! :-)

Wat wil je in Nieuw Zeeland nog graag doen of leren?

In Nieuw Zeeland zou ik graag willen om met de boot naar het Zuidereiland te gaan.

Wat wil je graag nog meer over jezelf vertellen?

Ik heb een juffrouw met een Nederlandse oma.

Groetjes van ZoŽ (met puntjes dus)

Contact, stuur ons een mailtje!