Familie Kroezen

7 april 2018, Heel veel leuke dingen.

Twaalf en een half jaar!

Op 26 februari was het alweer 12,5 jaar geleden dat Roy en ik in het huwelijksbootje zijn gestapt. Wij vonden het zelf wel heel grappig dat we dat konden vieren in het zelfde seizoen als de bruiloft zelf! Namelijk de zomer. Toen we gingen trouwen fantaseerden we over een vakantie naar Hawaii. Niemand had ons toen wijs kunnen maken dat we dit zouden vieren, met onze drie kinderen, in Nieuw Zeeland!
Uiteraard hebben wij deze gelegenheid wel met beide handen gegrepen om weer een weekendje op ontdekking te gaan! Deze keer zijn we naar Napier geweest, dat ligt in Hawkes Bay.

Napier is een mooie stad, vrij jong, omdat er in 1931 een grote aardbeving is geweest die alles heeft verwoest. De stad is herbouwd in art-deco stijl met een Maori-tintje. Dat lees je op internet. Persoonlijk vond ik de architectuur oke, maar ik werd er niet door weggeblazen. Maar goed, ik hou ook meer van natuur, dus misschien komt dat wel daardoor. Ik ben een cultuurbarbaar.
Over natuur gesproken, dat is wel prachtig daar! We zijn naar de Te Ana Falls gewandeld. Dat was leuk, want daar kun je ook in zwemmen! Brrrr, wel heel erg koud!

De kustlijn is ook supermooi. Heel afwisselend met mooie, witte zandstranden en ruwe, puntige rotsen! Ik hou er van. Op de terugweg hebben we de kust zoveel mogelijk gevolgd. Onderweg stopten we dan een paar keer om in de golven te spelen. Dat was leuk. Zelfs Nova had er erg veel plezier in!
Ook hebben we het plaatsje gevonden met de langste plaatsnaam ter wereld. Probeer het maar eens uit te spreken! Even oefenen...

Ik ben benieuwd wat de volgende 12,5 jaar ons gaan brengen!

Makara en Rimutaka

Hoewel het officieel al herfst is hebben we nog wel een staartje van de zomer. Dat betekent dat we er nog even van moeten genieten dat we veel buiten kunnen zijn.
Samen met de kinderen ben ik daarom een dagje op pad geweest naar de Makara Walkway. Roy had helaas te veel last van zijn rug om mee te gaan. Jammer voor hem, hij heeft een mooie wandeling gemist! Geluk voor ons, nu moeten we het nog een keer doen (Mam en Wallie, als jullie er zijn misschien? :-) ).

Ook hebben Spyker en ik een mooi avontuur beleefd samen. Het stond al een hele poos op zijn bucketlist om samen met mij een weekendje te gaan fietsen. De Rimutaka Rail Trail was ons doel. Dit is een oud treinspoor, tegenwoordig fietspad. We hebben er samen echt een hele fijne tijd van gemaakt en ik hoop dat we nog eens de kans krijgen om zoiets samen te doen!

Met onze nieuwe GoPro hebben we het hele weekend samen filmpjes gemaakt en ik heb hiervan twee mooie compilaties gemaakt. Ze zijn echt de moeite waard om even te bekijken, dus ik hoop dat jullie dat even willen doen.
Dag 1 was de Rimutaka incline naar de Rimutaka summit. Een dag door de bergen en de bossen:

's Nachts hebben we geslapen in een tot slaapkamer omgebouwde treinwagon. Dat was erg leuk, lekker primitief!
En dag 2 was The Wild Coast. Die volgt de kustlijn. Een heel avontuurlijke dag waarbij we regelmatig natte voeten hebben gekregen, omdat we onze weg door stroompjes moesten waden! Ook hebben we zeehonden gezien. Het was supercool:

Ik zou het leuk vinden als je de video's een dikke duim geeft! Het is leuk om te doen, dus ik denk dat er in de toekomst wel vaker een filmpje zal komen!

Pasen en de nieuwe plannen

Pasen was weer een lang weekend! Oftewel, wederom tijd om op verkenning uit te gaan. Deze keer zijn we een lang weekend naar Ohakune geweest. Daar hebben we vier dagen lang alleen maar leuke dingen gedaan. Hiervan was het tochtje met de jet boat naar de Bridge to Nowhere wel het echte hoogtepunt! Vooral de 360's op de terugweg maakte de kinderen erg blij. Ik heb dit allemaal wel gefilmd, maar het filmpje is nog niet af. Dat volgt dus nog! Alle andere foto's staan natuurlijk wel op de site.

Het lijkt wel alsof we hier alleen maar leuke dingen hebben gedaan de agelopen paar maanden. De vakanties, de mooie wandelingen en de avonturen, er komt maar geen einde aan lijkt wel. Toch hebben we hier ook nog een "gewoon" leven, waarin de kinderen naar school gaan, ik vijf dagen in de week moet werken en Roy iedereen op de been moet houden.
De meisjes hebben vorige week hun laatste atletiek les gehad, nu is het winterstop. Spykers wintervoetbalseizoen is gisteren weer begonnen. Goede start gemaakt, ze hebben met 7-5 gewonnen!
Nog een weekje school en dan is de eerste term weer voorbij. Dan hebben de kinderen twee weken vakantie. Helaas kan ik daar niet bij zijn. Ik moet voor het werk weer naar Oostenrijk en Frankrijk toe. Jammer dat ik de vakantie mis, maar wel leuk dat ik nog even tijd over heb om dan ook een bliksembezoek aan Nederland te brengen.
En Spyker gaat waarschijnlijk naar het Zuidereiland toe met zijn beste vriend hier. Dus die gaat daar weer hele nieuwe avonturen beleven.

Daarna staat er eigenlijk even niks op het programma. Ik verwacht dat ik het in juni/juli heel erg druk ga krijgen op het werk, dus echt weg zullen we niet gaan. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

We hebben ook onze reis naar Nederland alweer geboekt! Dit jaar combineren we het met een vijfdaags bezoek aan Australie op de heenweg. En ik vier mijn veertigste verjaardag (ja, dat zou je niet zeggen he!) in Nederland. Dat is leuk!
En aan het einde van het jaar komen mama en Wallie weer naar ons toe. Dus weer genoeg mooie dingen om naar uit te kijken.

Wat zijn we toch bofkonten.

Groetjes van Brechje

Contact, stuur ons een mailtje!